Bikini på hunden

I Sverige är det nog ganska ovanligt med bikini på hundar, men i USA verkar det vara en del som använder det med tanke på hur stort utbud det faktiskt finns i många amerikanska webshoppar. Personligen så tycker jag att det är lite hemskt. Det finns ju många diskussioner om att vi håller på att förmänskliga hunden och att sätta bikini på en hund tycker jag är att gå lite väl långt.

Chanel får vara hund. Hon använder sina fyra ben och får gå alldeles själv, även om hon har en väska som hon kan åka i. Chanel är, förutom min hund, även min bäbis. Jag kallar henne för bäbis, hon sover på min kudde och jag älskar henne över allt annat. Visst, när det är kallt ute har jag haft tröjor och jackor på henne. Hon har dessutom en egen garderob, men hon är fortfarande hund.

Jag frågade husse vad han skulle göra om jag sätte på Chanel en bikini (jag skulle aldrig göra det, men jag ville höra vad hans reaktion skulle vara). Hans svar var: "Då tar jag henne och går". Riktigt bra svar :)

En bikini fyller ju ingen som helst funktion på en hund, men det finns säkert dom som tycker att det är sött.

Kommentarer
Postat av: Zanna

Hej !

Måste be om lite hjälp. Vi ska hämta våran lilla valp när hon är 12 veckor gammal :)

Jag ska köpa sele och en tröja tänkte jag, först tänkte jag "jag måste ju ha så små mått det bara går" Men nu tog jag fram måttbandet :|



Hennes mamma väger 2200g som vuxen. Tror du Chanel blir lite drygt 2 kg som stor ?



Vad hade du får mått till hennes kläder i början på bröst och hals ?? Tycker det ser så lite ut på måttbandet.



JÄTTE tacksam för svar :)



Hoppas tjejen blir bättre, såg hon var på sjukhuset :(



Kram Zanna

2010-07-13 @ 22:22:53
Postat av: Susanne och Chanel svarar

Hej Zanna!

Chanel kommer nog att stanna på 1,8-2 kg. Uppfödaren trodde på 1,8, men nu väger hon 1,9 och har nog så gott som vuxit färdigt.



När det kommer till kläder och selar så är det minsta möjliga bäst tror jag :) Jag har XS på selar och small på kläder. När jag fick henne (hon var 12v)så var hennes mått: hals: 15 cm och bakom frambenen: 18 cm, så chihuahuaorna är riktigt små :) Jag förstår att måtten verkar små när du tar fram måttbandet. Det tyckte jag med när jag fick Chanel.



Tröjorna som jag köpte åt henne när hon var liten passar fortfarande som är i small. Dom var lite smått stora i början, men hon växte i dom fort :)



Hoppas att jag kunde hjälpa till och lycka till med din Chi.



Tack för omtanken. Chanel mår bra nu :)



Kram.

2010-07-14 @ 23:47:52
URL: http://chihuahuanchanel.blogg.se/
Postat av: Zanna

vad häftigt dem är så små !! Har tittat på dina bilder från början och hon är ju så sjuuukt liten. Tack så jätte mycket för måtten :)Är så svårt veta när man inte haft en sån liten plutt förut. Är så svårt veta också hur fort dem växer.



Ska kolla vad det blir för något till lilltjejen :)



Skönt se hon mår bra !!



Kram

2010-07-15 @ 13:33:20
Postat av: Zanna

Hej !!



Förstått det hänt tråkigheter :( Hoppas allt löser sig till det bästa (vilket det Kommer att göra)



Ville bara berätta nu att vi fått hem våran lilla tjej Alba. Och du hade rätt !! Dem är SJUKT små. Alba är 10 veckor o har 15 runt halsen o 18 runt magen! sju sjukt :)



Tack för en mysig blogg.



Kram Zanna

2010-08-15 @ 10:42:15
URL: http://zannasalba.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Husdjur Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0