Foder-byte

Jag har länge velat byta torrfoder eftersom att Chanel mådde dåligt och spydde flera gånger här för ett tag sedan. Vid närmare efterforskning så har Royal Canin-fodret ett innehåll som inte är sådär jättebra.

Efter lite tips och egen efterforskning så bestämde jag mig för att testa James Wellbeloveds torrfoder. Det innehåller bara naturliga ingredienser och passar även lite kräsna och känsliga hundar. Husse bestämde att vi kunde byta foder när RC-påsen började ta slut och igår var det dags för inhandling av JWB-foder. Jag valde den gula påsen med lamm- och rissmak. Innan hade jag bestämt mig för fisk-smaken, men eftersom husse är extremt allergisk mot fisk så insåg jag att det kan skapa problem med foder som innehåller fisk.

När vi köpte Chanels nya foder så fick vi med en liten påse med JWB-godis. Vi valde ank-smaken och Chanel älskar det. Även fodret har hon accepterat utan större problem, men nu när det är så varmt är hon inte så matfrisk tyvärr.

Jag har tänkt skriva mer om hur det fungerar med hennes nya torrfoder när hon har fått äta det ett tag.
Kommentarer
Postat av: Anna, Baby Boo, Wilson & Tigger [TÄVLA]

Lycka till! Jag tror ni kommer bli lika nöjda som vi är! Det är ett superfoder :D

2010-07-06 @ 20:57:38
URL: http://poshpooches.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Husdjur Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0