Vad sägs om en grön hund?

Att vara hund i Kina och Japan verkar vara underbart. Hundägarna där skämmer verkligen bort sina hundar och gör allt för dom, istället för att lämna dom i bilen varma sommardagar så dom avlider, som en del idioter gör. Många svenskar är såklart riktigt bra hundägare, men jag blir så arg när man läser så mycket i tidningarna under sommaren med hundägare som vanvårdar djuren.

För att återgå till Kina och Japan, så finns det massvis med salonger med spabehandlingar, pälsvård, butiker med alla möjliga hundkläder och hundarna följer med överallt. Eftersom man enligt lagen bara får ha ett barn, så ersätter en hund ofta barn som dom inte får skaffa.

En trend som verkar vara ganska stor är att färga pälsen på hundarna. Enligt mig ser det ganska kul ut och vissa hundar blir riktigt söta ju. Så länge inte hunden skadas, så har inte jag något emot det, men min Chanel är alldeles perfekt som hon är så hon kommer aldrig att bli färgad.

Det finns såklart liknande salonger som pysslar om vovven i Sverige, men det är inte lika vanligt. Jag skulle vilja att det var lättare att ta med sin hund överallt också. Det är för många ställen som Chanel inte får följa med på nu.

Kommentarer
Postat av: Becca & Olga

Visst är det tråkigt att det är svårt att få ha med hunden i vardagen, tycker Sverige ska blir mer hundvänligt ;) Tänk vad alla knarkhundar, handikappshundar, bombhundar osv gör för hela samhället.

Håller med dig i färgningsfrågan. Så länge hunden inte får ont, lider av det så är det upp till var och en om man vill färga sin hund.

Skulle tycka det var sött att färga Olgas vita öra i typ en mild rosa :D Men hon är finast precis som hon rä :D

2010-08-02 @ 12:37:23
URL: http://sweetolga.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Husdjur Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0