Chanels pass

Jag håller på att försöka läsa på om hundpass, vad som gäller för olika länder. Det är ju ganska lätt att ordna hundpass. Vi bara bokade en tid hos veterinären och där fick Chanel en rabiesspruta samt att veterinären fyllde i ett litet pass åt oss som vi fick med oss hem. Det verkar inte vara några problem att komma ut ur landet; problemet är att komma in i Sverige igen. Samma sak gäller Malta, Storbritannien och Irland.

120 dagar efter rabiessprutan är tagen måste det tas ett blodprov för att se att det finns nog många antikroppar i blodet. Om det inte gör det måste hela proceduren göras om. Man måste också gå till en veterinär för att avmaska hunden mot dvärgbandsmask innan man åker tillbaka till Sverige.


Vi har nämligen en fundering på att flytta utomlands och nu är ju Chanel redo för att åka, men kan inte komma tillbaka till Sverige på ett tag. Förut har vi haft enbart Spanien i planerna, men nu kom även Malta upp som förslag och jag skulle gärna tänka mig England, men för att komma in i Malta och Spanien måste man ju då ta det där blodprovet och vi hade väl hoppats på att inte behöva vänta så länge med att flytta.

Det på bilden ovan är det tänkt att man ska ha sitt hundpass i. Jag tycker att dom var ganska söta :)
Kommentarer
Postat av: Becca & Olga

Åh så spännande, hade ni tänkt att flytta permanent??

2010-06-27 @ 21:12:22
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: Jennie och Exxa

Så söt Chanel är! :)

2010-06-28 @ 14:31:50
URL: http://www.exxa.se
Postat av: Susanne och Chanel svarar

Becca & Olga: Ja det är planen i alla fall :)



Jennie & Exxa: Tackar! Det tycker jag med ;)

2010-06-28 @ 15:05:02
URL: http://chihuahuanchanel.blogg.se/
Postat av: Becca & Olga

Ojoj så kul, vill också jättegärna flytta utomland, då till england, men fästmannen är inte så sugen som jag :P

Förstår att det är mycket och tänka på, man vill ju inte att det ska börja knöla någonstans vid gränsen med hunden!!

Tråkigt med fästingmedlen då du är av samma sak som mig, vill också unvika dem tycker de låter hemska!!

Men ibland kanske man inte har ngt val om ni flyttar ngn stans där det finns mkt smittbärande fästingar...

2010-06-28 @ 15:09:33
URL: http://sweetolga.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Husdjur Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0