Det hade kunnat sluta illa...

Igår hände något riktigt hemskt. Jag och husse tittade på tv och vi hörde att Chanel pysslade med något i sovrummet. Husse tyckte att det var min tur att titta till henne, så jag gjorde det. När jag kom till sovrummet ser jag henne just vid tröskeln med en chokladgodis som hon tokslickade på. Jag fick tokpanik med tanke på att endast 5 gram räcker för att hon ska dö. Husse kom dit och hittade godispåsen som hon hade fått tag på och flera krossade chokladgodisar under sängen.


Husse ringde till djursjukhuset och dom bad oss komma in direkt. Jag var så orolig att hon skulle hinna dö, men det sker nog inte riktigt så fort. Hon verkade inte må dåligt på något sätt i alla fall.

Vi kom till djursjukhuset och fick träffa en jättebra veterinär. Chanel fick en överdos med morfin så hon skulle kräkas och det kom upp två chokladgodisar + en del mat, ludd från en leksak och gräs. Stackars liten kräktes massvis. Jag förstår inte hur någon som är så liten kan få ur sig så mycket.

Hon var dåsig ett par timmar efteråt, men sedan var det full fart igen. Självklart var hon jättehungrig, så hon fick mat och vatten. Det var så hemskt alltihopa. Det var ju vårat fel som hade lagt en godispåse så hon kunde få tag på den och nu hade vi verkligen tur att vi såg det hela i tid. Om vi inte hade sett det så kanske hon inte hade levt idag.



Både jag och husse har gått och blivit förkylda, så min tid vid datorn är minimal. Jag har inte ens kollat min mail på två dagar. När Chanel hade ätit choklad igår hade jag så mycket adrenalin i kroppen så jag märkte inte av att jag var sjuk då i alla fall, men så snart vi åkte därifrån blev jag jättedålig igen. Jag avskyr att vara sjuk!

Under dom här dagarna så blir det tyvärr inga superlånga promenader. Det blir mest att hon får springa av sig på gräsmattan utanför. Jag orkar knappt stå ju. Vi kommer att ta igen all promenadtid vi har missat senare.


Nu ska jag gå och pussa på Chanel bara för att jag är så glad att hon finns :)
Kommentarer
Postat av: Anna, Baby Boo, Wilson & Tigger

Ush va hemskt! Vilken tur att det ordande sej. Krya på er! /Anna

2010-06-23 @ 16:14:57
URL: http://poshpooches.blogg.se/
Postat av: Meilin och Zombie

Usch va läskigt! Men skönt att det ordnade sig iaf. /malin

2010-06-23 @ 18:07:51
URL: http://zombieandmeilin.blogspot.com
Postat av: Indra

Herregud vilken otrolig skräck! Jag hoppas hon har återhämtat sig helt nu, lilla gumman. Är lite orolig att nåt har hänt för din blogg är helt tom när jag försöker uppdatera den, precis som den är borttagen. Jag kommer bara in på gamla inlägg via rss-feeden. Men jag hoppas att det bara är något datafel.

Må så gott och ha en fin midsommar.

Kram//Indra & Loxy

2010-06-24 @ 23:23:54
URL: http://cherlindrea.se
Postat av: Indra

Vilken tur att det bara var datorkrångel. Man blir ju orolig direkt att nåt har hänt ändå. Det finns ju inget värre än när dom blir dåliga, de små.

Loxy har inte visat några som helst tendenser på att ha några öronproblem sedan ca två veckor tillbaka, ungefär en vecka efter att vi började droppa dem med antibiotikadroppar. Det är så himla skönt, men jag vågar inte helt slappna av förän vi varit inne hos vetten och kollat dem. Vi ska snart dit för nedsövning och öronkoll, tandvård och kloklipp och då får jag veta hur de ser ut. Håller tummarna för att allt är bra då. :-D



Men nu ska jag hoppa i säng. Jag var på väg för över två timmar sedan men fastnade bland alla favvobloggar. Hehe!

Ha det så bra och sov gott när det är dags. :-)

Kram//Indra

2010-06-25 @ 00:34:22
URL: http://cherlindrea.se
Postat av: Jeanette

Jag gick och ssatte mig i storarummet en kväll och tyckte det var nåt som inte stämde. Lillkillen syntes inte nånstans..

Sen kom jag på att jag hade ju ett choklad... Lillkillen hade tatt hela 200g chokladet när jag inte var där och sprungit in under sängen och ätit upp allt innan jag kom på vad det var som inte stämde!

2010-06-25 @ 15:45:14
URL: http://mffhunden.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Husdjur Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0