Hur gör man i värmen?

I dag var vi och gick lite på stan i värmen. Det är över 20 grader i alla fall. Matte ville ha skor och husse ville ha spel. Inget av det blev det. Chanel blev tokvarm i pälsen och jag började fundera på vad man kan göra för att hålla henne sval i värmen. Jag spanade runt i några webshopar och hittade lite olika alternativ.

  • Kylmatta från Puppy Angel. Den fylls på med vatten och då blandas det med ett pulver i den som då blir en kylande gel. Mattan förvaras i kylen innan användning. Kostar från 299 kr/ Posh Pooches. Mycket bra grej om hunden ligger stilla. Funderar faktiskt på att skaffa en.
  • Kyl-bandana. Den ska ligga i kallt vatten i 15-30 min innan användning. Håller kylan bra. bara 95 kr/ Le Chien. Låter som en bra grej, om det inte vore för att det är för stort för Chanel. Det är inte lätt att vara liten alltid.
  • Kylväst med en kylkudde på magen och en på ryggen. Dom sätts in i kylen innan användning. Från 249 kr/ Posh Pooches. Bra idé, men Chanel som har så liten mage, hur ska det få plats en kylkudde där?
  • Handi-drink. Vattenflaska med drickskål. Perfekt när man är ute. 95 kr/ Le Chien. Chanel har en liknande av annat märke som läcker, så en ny sån ska vi ha. Vatten funkar alltid i värmen.
  • Vitt linne med texten Spoiled. 195 kr/ Le Chien. Det ska visst funka bra att blöta ett linne och sätta på hunden under varma dagar.
  • Rosa linne med cupcakes på. Från 215 kr/ Posh Pooches. Även det här kan blötas en solig dag.
  • Rosa nättopp med körsbär på. Från 229 kr/ Posh Pooches. En nättopp lät svalt och skönt. Dessutom skulle den vara supergullig på Chanel.
Kommentarer
Postat av: Jeanette

Personligen hade jag valt att ha med mig vatten och vila i skuggan om hudnen blir för varm. Det gör jag med min lillkille.

Att blöta ett linne och ha på henne låter inte som en bra idé. När det är varmt ska man tänka på att kyl/fuktahundarnas tassar och nos, det är där dom behöver svalkas!



Kylmattan har jag annars tänkt skaffa och ha hemma eftersom här blir som en bastu ibland.

2010-06-05 @ 22:04:30
URL: http://mffhunden.blogg.se/
Postat av: Becca & Olga

Vi är också jättesugna på en PA kylmatta, tycker den verkar jätte bra.

På min förra hund brukade jag fukta en liten badrumhandduk och lägga över ryggen på det var varmt. Det gilla han massa!

2010-06-06 @ 18:04:20
URL: http://sweetolga.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Husdjur Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0