Veterinärbesök

I dag har Chanel varit ensam med husse nästan hela dagen. Matte har jobbat och saknat Chanel hela dagen. När jag är van vid att vara med Chanel hela dagarna, så känns det jättekonstigt att inte ha någon som kommer och vill ha uppmärksamhet, lägger sig på mig och sover en stund mitt på dagen eller att behöva gå ut med henne.

Hon har varit på bilresa med husse idag och det har visst gått fint.

Efter jobbet hämtade dom mig och vi åkte direkt till veterinären. Dels för att ordna med passet och sedan för att kolla upp halsen. Hon har nu fått rabiessprutan och hon var så duktig. Gällande halsen skulle vi börja med att avmaska mot noskvalster. Veterinären ville börja med att utesluta det. Vi har fått en tid om 4 veckor och då ska vi tillbaka. Om det inte är bättre då så ska hon sövas och dom ska kolla i halsen. Om tonsillerna är problemet så opereras dom bort.

Min ängel ska vara borta hela dagen då. Det kommer vara jobbigt att inte få vara där med henne när hon vaknar upp och så.

Min lilla tjej sover alltid med tungan ute. Hon gillar att ha huvudet på iPhonen när den laddas för då är den lite varm. Så här låg hon för bara några minuter sedan, men nu har hon nyss varit på sin kvällspromenad för det är sängdags för oss alla.
Kommentarer
Postat av: Cruellas sida

Vilken otroligt söt bild när hon ligger och sover. Hoppas allt går bra med halsen. Är också intresserad av att skaffa pass till våra hundar. Du får gärna skriva ett inlägg om hur det går till, för jag har ingen aning om hur man går tillväga. Cykelkorgen har jag förresten skickat efter från SEA hund och katt.

2010-06-15 @ 18:41:57
URL: http://crllaue.blogspot.com
Postat av: Susanne och Chanel svarar

Cruella: Jag hoppas också att allt ska ordna sig med halsen. Är lite nervös över det. Jag kan absolut skriva om hur man skaffar pass, för det tog länge innan jag förstod hur det fungerar. Jag skulle gärna vilja ha en sån fin cykelkorg till min hund så vi kan vara ute och cykla tillsammans :) Tack för din kommentar!

2010-06-20 @ 00:19:38
URL: http://chihuahuanchanel.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Husdjur Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0