Byta torrfoder?

Efter att Chanel blev dålig för ett par dagar sedan och kräktes massvis så har jag funderat på om hennes torrfoder är orsaken till det. Jag har läst på nätet och det finns visst en del hundar som har mått dåligt av Royal Canins foder. Chanel äter det som är speciellt anpassat för Chihuahuaor.

Nu har jag efter mycket läsande kommit fram till att många gillar James Wellbeloved. Det verkar ha bra innehåll och hundarna gillar det. Jag är bara orolig att det ska vara för stort för min lilla tjej. Tycker att många torrfoder har så hemskt stora bitar. Fördelen med RC är att bitarna är små och perfekta för Chanel, men hon ska ju inte äta något som inte är bra eller som hon mår dåligt av heller.

Torrfoderdjungeln är stor och det är svårt att hitta rätt tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Posh Pooches [TÄVLA]

Om du kan ta 'White Fish' valpfodret (blå påse)! Eller den gula påsen. Dom har minst bitar och äts till och med av mini-munnen Mr Wilson!



Sen kan du ju alltid lägga till lite i skålen, kyckling, köttfärs, keso etc. Tror du kommer bli nöjd. Vi såg skillnad inom en månad efter vi slutade med RC.



Lycka till och maila om det är något! /Anna

2010-05-26 @ 10:37:59
URL: http://poshpooches.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag kan rekommendera dig att byta till James Wellbelowed. Just det chihuahua fodret blev min ena hund dålig av. Andra foder med små kulor är Bento kronen.

2010-05-26 @ 21:12:55
URL: http://spoileddog.blogg.se/
Postat av: Emma :)

det kan du väll göra :)

2010-05-27 @ 15:00:59
Postat av: AGNES

Tänkte tipsa om ett väldigt bra vuxenfoder.



Brit care small adult skulle passa din hund när hon e vuxen. Det är lamm smak, även äpple är tillsatt för smaklighetens skull. Min kräsna kille åter det glatt, varje dag tom! Han har tidigare vart en sån som vägrat äta, max 1 gång varannan dag.. då bara några bitar. Men då efter att jag gått och lagt mig (då visste han att han itne fick något annat gott..)



Det är ett foder som är mkt fett och protein i så hunden behöver ej äta så mkt.

2011-05-20 @ 09:36:52
URL: http://belijver.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Husdjur Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0