Lillan mådde riktigt dåligt...

I natt har det varit riktigt jobbigt och hemskt. Stackars Chanel började kräkas helt plötsligt vid ett-tiden. Det har hon gjort ett par gånger förr, men då har hon kräkts en gång och sedan har det varit bra. I natt kräktes hon sju (7!) gånger på en kvart. I början kom det upp torrfoder, men de sista gångerna var det bara slem. Stackars liten.

Sedan lugnade det ner sig, men hon blev hemskt dåsig. Vi ringde djursjukhuset ca 10 minuter efter sista kräkningen för att höra om vi kunde göra något och dom rådde oss att göra vätskeersättning. Så husse kokade en liter vatten med 1 tsk salt och 1 tsk socker i. Med hjälp av en liten spruta kunde jag tvinga i henne vatten.

Veterinären sa att det var vanligt att Chihuahuaor kunde få blodsockerfall. Efter vätskeersättningen piggnade hon faktiskt till och blev sitt vanliga jag, så det kanske var det. Annars har vi faktiskt ingen aning om vad som hände.

I dag har hon fått barnmat och det gillade hon. Lilltjejen verkar som hon ska i dag, men det var så hemskt att se henne må så dåligt. Det gör riktigt ont i hjärtat att se henne plågas så.

Kommentarer
Postat av: Indra

Hej hej! Ja, det är verkligen jättejobbigt med lillemans öron. Jag hoppas jag får tid så fort som möjligt hos vetten så dom får kolla upp det igen. Jag är säker på att det är något som dom har missat. Svamp kanske? Ja, jag vet inte, men vi får se.

Vad jobbigt för din lilla tös då, som mått så dåligt. Loxy har också kräkts på natten sådär, men då var det ingen mat som kom så jag kom på att det förmodligen berodde på att han var för tom i magen. Efter att han fått något litet på kvällen att tugga på så slutade det. Men så verkar det ju inte vara för Chanel. Hoppas att det bara var en tillfällighet. Det stämmer att dom kan få både blodsockerfall och torka ut väldigt fort så var bara noga med vätska så är den största faran under kontroll i allafall.

Vilken helt underbart söt blogg du har här. Och framför allt, helt ljuvlig liten chihuahua! :-)



Må så gott! //Indra

2010-05-22 @ 21:32:48
URL: http://cherlindrea.se
Postat av: Becca & Olga

naww stackars lillan! Det är alltid otäckt när de börjar kräkas utan förklaring och man blir orolig att det ska vara något allvarligt!

Tror ej det blir Ngt Acana. såg att det innehöll vitlök också vilket inte alls är bra för hundar. Det lagras i levern och kan orsaka anemi!

2010-05-22 @ 23:39:53
URL: http://sweetolga.blogg.se/
Postat av: Anna, Baby Boo, Wilson & Tigger

Ush va hemskt! vad ger ni henne för foder? Baby kräktes ibland under natten när han åt Royal Canin maten.



Stackars lillan :(

2010-05-24 @ 09:36:24
URL: http://poshpooches.blogg.se/
Postat av: Linda

Hoppas att hon är bättre nu, annars kan du ju alltid ge henne risavkok. Jag skulle tro att det är maten hon äter, min ena hund blev jättedålig av just den maten och kräktes, så ett tips är att byta mat sen.

2010-05-25 @ 16:26:50
URL: http://spoileddog.blogg.se/
Postat av: Susanne och Chanel svarar

Indra: Hoppas det löser sig med lillemans öron. Min lilla tjej har inte kräkts efter det och jag hoppas att det inte händer igen. Det är så hemskt när vovven är sjuk.



Becca & Olga: Ja jag var helt sjukt orolig. Det är så jobbigt i sådana situationer när man bara skulle vilja att hon kunde säga vad som är fel.



Anna: Ja hon äter RC-maten ju... dags att byta tror jag.



Linda: Tack för tipset! Det måste jag verkligen göra. Vill inte att hon ska äta något hon mår dåligt av.

2010-05-29 @ 20:21:13
URL: http://chihuahuanchanel.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Husdjur Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0