Nu har jag en ren Chihuahua

Idag har jag haft en stor pyssla-om-Chanel-dag. Vi började med tassarna - klippte och filade klorna, klippte tasspälsen och smorde in trampdynorna. Sedan blev det ett bad. Hon är så mjuk och fluffig nu. Dessutom doftar hon underbart. Chanel börjar vara riktigt duktig nu på att vara stilla när jag fönar henne. Vi har även borstat små tänderna. Nu är det egentligen bara öronen kvar, men det det får bli en annan dag.

När hon har badat vill hon gärna gå och sova tills hon har torkat ordentligt. Efter en stund tyckte hon att husse skulle klia henne på magen. Det är bara han som får klia, ingen annan är godkänd kliare. Jag har ingen aning om varför. När jag ska försöka så vänder hon bara på sig och jag tycker att jag gör på exakt samma sätt som husse, men tydligen inte...


Visste ni förresten att Pet Heads hundschampo innehåller soja? Det kan man inte tro att en sådan produkt innehåller. Det var husse som upptäckte det och han har dödlig allergi mot svamp (soja=svamp), så det är tur att han upptöckte det. Efter att hon är badad och torr har han aldrig haft problem med att röra henne, men det kanske skulle gå illa om han badade henne med det schampot.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Husdjur Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0