Paws boots

Min lilla Chanel är normalt en tjej som gillar att vara ute och skutta och har inget emot att gå, men när det är kallt ute så totalvägrar hon. All styrka och energi hon bara kan tänkas ha använder hon till att bromsa. När det har passerat -10 grader så vill hon bara ut en snabbis för att göra sina behov och sedan direkt in. Det är för kallt för hennes tassar och det är inte så ovanligt att små (eller stora för den delen) hundar, efter vad jag har läst. Så jag har spanat med ljus och lykta efter lösningar.

Hon har en tassalva som många verkar tycka är jättebra och den ska göra att hunden fryser mindre om tassarna, men den har ingen märkbar effekt på Chanel. Nu har jag hittat något som heter Paws boots.

Dom är gjorda av naturligt gummi och är nedbrytningsbara, så det är naturvänliga små "skor". Tassarna hålls fria från vatten, salt, snö och is. Skorna är designade så att hunden ska kunna röra sig normalt och kunna känna marken, vilket ger en känsla av säkerhet för hunden. I varje paket är det 12 skor och varje sko kan användas flera gånger.

Enligt mig så verkar dom riktigt bra, men man vet ju aldrig utan att ha testat. Chanel kanske skulle tycka att det vore otäckt att ha dom på sig. Jag önskar bara att hon inte skulle behöva frysa när hon är ute.

I helgen har dom lovat att det ska bli upp emot -25 grader här. Stackars tjej som ska ut och kissa i den kylan.
Kommentarer
Postat av: HUNDMODEBLOGGEN SVARAR

Tack! Vi önskar er en trevlig helg!

Hojta gärna till om du testar de här små gummiskorna, jag tycker också att de verkar smidiga och bra.

2010-11-20 @ 01:40:50
URL: http://poshpoodle.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Husdjur Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0