En hundtandsmönstrad omöjlighet

Jag insåg igår att en hundtandsmönstrad jacka vore väldigt fint på Chanel. En liten stund senare insåg jag att det var något näst intill omöjligt som jag har gett mig in på. Hundtandsmönstrade jackor till en hund finns nästan inte. Kanske beror det på att det inte är så stor efterfrågan på det? Jag tycker att det är fint och jag vill ha en. Om jag så ska anlita en skräddare för att sy upp en jacka, så ska hon ha en. Nu har jag bestämt! :)

Efter att ha dammsugat nätet så hittade jag det här:

Jag skulle gärna ha klickat hem nummer 6 med tanke på att den endast kostar ca 62 kr, men säljaren vill inte skicka till Sverige. Norge och många andra Europeiska länder går visst bra, men inte Sverige. Lite irriterad är jag. Annars är 4:an från Puppia min favorit :) Resten motsvarar inte riktigt det jag önskar av jackan.


1. Puppia Classic, 559 kr/Posh Pooches
2. Zack & Zoey Cape, 255 kr/Le Chien
3. Zack & Zoey vändbart täcke, 220 kr/PoshPuppyBoutique
4. Puppia Hounds tooth coat, 795 kr/Pupstore
5. Puppy Angel Audrey houndstooth city Coat, 450 kr/DoggieCoutureShop
6. Houndstooth Coat, 62 kr/eBay
7. East Side Collection Houndstooth vest, 209 kr/Doggie
Kommentarer
Postat av: Posh Pooches TÄVLA

Hundtandsmönster var väldigt poppis för ca 2-3 år sedan, då var varenda kollektion full. Puppia hade massor, selar, jackor och sängar i underbara färger i det mönstret. Jag är också väldigt svag för det ;P



Wilson hade ett helt gäng då den bruna färgen matchande hans päls så himla bra. Men nu är det knapert måste jag säga :(

2010-11-24 @ 20:04:07
URL: http://www.poshpooches.se
Postat av: Eva Blixman | Fotograf

2:an är himla söt tycker jag. :o)



Tack för din gulliga kommentar hos mej.

/Eva

2010-11-24 @ 22:54:37
URL: http://blixman.blogg.se/
Postat av: Linda

Den hundtandsmönstrade Puppia jackan är jättesnygg i verkligheten.

2010-11-25 @ 15:28:39
URL: http://www,spoileddog.blogg.se/
Postat av: Hundmodebloggen POSH POODLE

Älska hundtand! Jag råkar ha en nästan ny Puppiajacka (4:an) i svartvitt, storlek M, som jag kan sälja till hundkompispris :) Mejla om du är intresserad!

2010-11-25 @ 21:45:37
URL: http://poshpoodle.blogg.se/
Postat av: Susanne och Chanel svarar

Posh Pooches: Jag det är väl sådär med trender. Nåja, det finns många andra fina jackor som jag kan skaffa till min lilla tjej :)



Eva Blixman: Jo, 2:an är hemskt fin, men jag har lite emot den just för att den inte har något som täcker magen. Stackars liten fryser så lätt där.



Linda: Jag kan tänka mig det. Alla Puppiakläder brukar vara hemskt fina i verkligheten.



Hundmodebloggen: Jasså, den som är så fin. Hade gärna köpt den, men jag tror nästan att den kommer vara lite stor på min tjej. Läste att den har 38 cm i bröstmått och Chanel har 28. Det är jättesynd eftersom att jag gärna hade velat ha just den :(

2010-11-26 @ 23:42:17
URL: http://chihuahuanchanel.blogg.se/
Postat av: Hundmodebloggen Posh Poodle

Hej igen! Eftersom marginalen på bröstmåttet bör vara minst 5 cm (mer ju tjockare plagget är) så är det nog ändå M hon ska ha i den här modellen! Den kan bli lite rymlig, men S kommer att bli för trång. Hundtandskappan är nämligen smalare än Puppias övriga jackor, som brukar vara 42 cm i M (och då nätt och jämnt passar Maggie, som är 35 cm).

Just saying ;)

Ha en trevlig start på veckan!

2010-11-28 @ 23:48:09
URL: http://poshpoodle.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Husdjur Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0