När inspirationen tryter...

Som jag har skrivit tidigare så är det ganska nyligen som jag började intressera mig för hundkläder. Det var när jag skaffade mig min frusna lilla tjej som jag upptäckte vilket otroligt utbud det finns. Före det intresserade jag mig mest för kläder och väskor till mig själv. När jag hade det intresset så upptäckte jag vilken otrolig uppsjö av kopior det finns på nästan alla märken. Det gjorde att när jag shoppade på nätet blev jag ibland osäker på äktheten på det jag ville ha.

Att det här med kopior hade spridit sig till hundkläder trodde jag verkligen inte. Möjligtvis att jag har ägnat ett ögonblicks fundering över det när jag har tittat på märken som Juicy CoutureeBay. Dom senaste dagarna har jag ägnat några timmar åt att klicka runt på eBay och nu har jag insett att kopierandet är ganska urbrett ändå. Jag ska inte förneka att jag blev förvånad.

Om man vill komma undan billigare så är det kanske bra att kopiorna finns, även om jag tycker att det är lite fel. Att tillverka hundkläder utan att ta någon annans design rakt av och även kunna få kläderna sålda borde ju gå tycker jag.


Vänstra sidan är plagg som har hämtat lite för mycket inspiration från Ruff Ruff Couture. Högra sidan är originalet. Självklart kan plagg likna varandra utan att vara kopior, men dom här har gått lite väl långt enligt mig. Dom är ju inte på pricken likadana, men det är inte långt därifrån.

Jag ska dock poängtera att den som har tillverkat kläderna i den vänstra spalten inte på något vis försöker påstå att dom kommer från Ruff Ruff Couture, men det är ändå otroligt lika plagg.
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Husdjur Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0