Kennel

Idag hade tidningen Hundsport landat i brevlådan. Jag brukar alltid bläddra igenom den även om det är mycket om utställningar i den och det intresserar inte riktigt mig, men några intressanta artiklar kan man alltid hitta. Långt bak i tidningen hittade jag en lista på alla nyregistrerade kennelnamn och där fanns Chanels uppfödare med. Sofia och Dennis kennel heter On My Mind's och föder upp Chihuahuaor, Kleinspitz och Petit Brabancon.

Nu blev ju inte Chanel något utställningsexemplar, men hon är den underbaraste Chihuahua-tjej man kan ha. Skulle aldrig byta ut henne bara för att hon råkar ha ett bettfel. Som tur är så insåg jag redan innan jag skaffade henne att jag inte var intresserad av utställningar. Att betala pengar för att vänta en hel dag och att umgås med människor som inte kan vara glada om det går bra för en annan hund.

Tacka vet jag min myshund som jag kan vara hemma och klia på magen istället :)

Grisöron är något som Chanel älskar. Om man vill sysselsätta henne en timme så är grisöron en säker metod.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Husdjur Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0