Rese-förberedelser

Idag är det fullt upp här i lägenheten. Imorgon åker vi bort. Vi ska köra genom Finland till Helsingfors för att ta båten över till Stockholm och där kommer vi stanna några dagar, så nu tvättar jag och pysslar lite här hemma. Även Chanel måste pysslas om. Hittills har vi bara avklarat öronen (hon avskyr det), men jag ska även klippa klor och tasspäls, borsta tänderna på henne och slutligen ska hon badas och fönas så hon blir alldeles fluffig.

Det är som tur bara öronen som hon tycker är jobbigt, men jag kan förstå att det inte är så kul att få öronrengöring insprutat.

Chanel blir så hemskt frusen efter badet och jag tycker så synd om henne då. Det bästa är att bädda in henne i ett täcke eller filtar och så får hon sova tills hon är torr.


Jag måste också börja på en lista över allt som ska packas ner till henne. Nu behöver hon inte ha så mycket med sig för bara några få dagar, men jag lever efter den filosofin att det alltid är bättre att ha med sig för mycket än för lite. Det brukar tyvärr resultera i att jag tar med mig alldeles för mycket.

Husse önskade att jag inte skulle packa med så mycket till henne att hon måste ha en egen stor resväska, vilket har hänt. Jag ska göra mitt bästa :) Men min lilla prinsessa har stora behov så det behövs mycket.
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Husdjur Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0