Ny borste

Idag blev det en sväng till Ikea och Djurmagazinet. Jag tycker att båda affärerna är omöjliga att gå in i och komma ut ur tomhänt. Vi hade bråttom på Ikea så jag lyckades missa husdjursavdelningen. Hoppas att det inte fanns något där som jag ville ha.

På Djurmagazinet köpte vi en Moult Master från Mikki. Jag tror att den påminner en del om FURminatorn. Jag har velat köpa en FURminator länge nu, men det har inte blivit och nu var det verkligen akut som vi behövde något som gör att man inte har päls överallt. Hon fäller som aldrig förr och husse är lite allergisk mot vissa pälsdjur, men henne har han aldrig känt av. Igår gjorde han det så nu var det dags att göra något.

Jag tycker att Moult Mastern var bra och jag kammade loss en stor tuss :)


Jag brukar försöka att inte vara så personlig i bloggen då den ska handla om min lilla Chihuahua-prinsessa, men hon blir ju påverkad av alla problem och saker som händer matte och husse. Sedan husse var borta i två månader i höstas har hon blivit helt extrem när det gäller husse. Så fort han är borta (om så bara ett par minuter) så blir hon ledsen, ligger hela tiden vid dörren och kan knappt äta. Jag tycker så otroligt synd om henne och jag vet inte hur man ska få henne att lugna ner sig lite. Jag vill att hon ska kunna göra det hon alltid gör och vara säker på att husse kommer tillbaka snart.

Idag var jag orolig att husse skulle behöva åka bort ett tag igen. När jag blev orolig och nervös så märkte hon nog att något var fel så hon låg i mitt knä. Hon gick inte därifrån förrän efter tre timmar då vi skulle hämta husse. Jag tror att Chanel känner mer trygghet när jag är borta. Hon vet att jag kommer tillbaka snart.

Jag vill inte att min lilla bäbis ska må dålig när husse är borta. Det är så tråkigt att se. Om det bara gick att prata med henne och få henne att förstå att hon inte behöver oroa sig.

Älskade tjejen...
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Husdjur Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0