Att synas i mörkret

Nu bor vi i en liten by som har hemskt dålig gatubelysning, många bilar kör förbi huset och på den här årstiden är det ju mörkt ute nästan jämt. Många här är faktiskt väldigt duktiga på att använda reflexvästar när dom är ute och promenerar. Idag såg jag även hundar som hade reflexväst och då insåg jag att det vore ju perfekt på Chanel. Hon är så liten så hon syns knappt, men med reflexer skulle hon synas lite bättre i alla fall.

Jag kom på att jag nog hade sett reflexvästar i Hurttas sortiment och mycket riktigt fanns det mycket med reflexer där. Att allt dessutom kunde väljas i rosa är ju bara för underbart :)



Alla tre västar kan köpas i gult, orange eller rosa. Västarna är tillverkade i elastiskt och vattenavvisande material för att den ska vara bekväm på hunden. I nacken finns en liten lapp att skriva ägarens telefonnummer på om vovven skulle komma på villovägar.


En reflexscarf som är lämpad för långhåriga hundar, då ett halsband eller en sele kanske inte syns så bra på dom.


En justerbar sele med högklassiga reflexer. Även en sådan skulle nog hjälpa Chanel att synas i mörkret.


En y-reflexsele i vadderad neopren. Även den finns i gul, orenge och rosa.


Ett koppel med reflexer som matchar Hurttas reflexhalsband och selar. Det syns väl i mörkret och lämpar sig för promenader i stan eller längs landsvägar.


Våran slutsats är att vi vill ha allt detta i rosa :)
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Husdjur Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0