Sommaren är slut...

Nu har Chanels lilla blogg stått stilla alldeles för länge och nu är det absolut dags att ta tag i det igen. Vi har hunnit med en härlig sommar och mycket roligt sedan sist. Jag hoppas att alla vovvar, mattar och hussar har haft det bra i sommarvärmen :)
För två veckor sedan var vi på en liten resa och självklart fick Chanel följa med.
Vi började med att ta flyget ner till Stockholm. Det här var bara Chanels andra flyresa. Lite läskigt tyckte hon att det var, men hon somnade efter en stund så hon insåg förhoppningsvis att det inte var någon fara. På bilden sitter hon och väntar på att få hoppa på planet.

Efter det åkte vi båt. Silja Line tog oss till Helsingfors. Matte och husse tycker väldigt mycket om att åka båt. Jag vet inte om Chanel uppskattar det riktigt lika mycket då rastningsmöjligheterna är ganska begränsade. Hon fick en Silja-säl att leka med :)
På båten fick hon träffa Peter Pan. Det är nog inte alla Chihuahuaor som har high-five:at med Peter Pan!

I Helsingfors bodde vi på hotell en natt. Vi hittade flera parker som var klart godkända från hennes sida. Tyvärr lyckades jag inte hitta några vovve-affär. Det måste jag verkligen hitta till nästa gång vi åker till Helsingfors.
Efter natten på hotellet så åkte vi båt tillbaka till Stockholm och sedan flög vi upp till Norrland igen.
Den här lilla spargris-chihuahuan hittade jag på båten. Det fanns flera olika modeller på dom, men bara en rosa kvar så den fick följa med mig hem.
Vi var bara borta 4 dagar, men det är så skönt att komma bort ibland och inte behöva tänka på arbete, disk eller att passa tider.
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Husdjur Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0