Hurtta

Sakta men säkert blir det kallare och kallare. Ena dagen var det sommare och helt plötsligt blev det höst. Rätt vad det är så kommer vintern vara här och det innebär att min stackars lilla tjej kommer frysa. I år har jag bestämt mig för att skaffa något riktigt vämande till Chanel och jag tror att ett värmetäcke från Hurtta kan vara rätt för henne.
Jag tror det får bli ett brunt till henne. Det hade varit roligt om det fanns lite färgladare färger. För tillfället finns det i blått, svart, rött och brunt. Ett lila, rosa eller orange hade jag gillat annars :)
Beskrivningen på värmetäcket låter väldigt bra i alla fall:
Hurtta-värmetäcket är ett effektivt sätt att hålla hunden varm. Plagget skyddar hundens viktigaste muskelgrupper samt det särskilt känsliga området kring magen. Täcket går mycket snabbt att klä på och av och passar därför utmärkt t.ex. till att värma aktiva hundars muskler före prestationen eller efter träningen.


Ovanpå värmetäcket tror jag att hon ska få ha en sådan här reflexsele som också kommer från Hurtta. Det var en sådan härlig färg på den och sedan så syns hon så dåligt på vintrarna. Det gäller bara att lyckas beställa rätt storlek så den passar ovanpå. Här i området finns det flera hundar som jag har blivit varnad för som attackerar andra hundar så jag skulle tyvärr aldrig våga ha henne lös här i området och jag vill inte ha halsband på henne, så det gör det lite besvärligt när selarna måste passa ovanpå täcken, tröjor och jackor.


Posh Pooches kommer göra beställningar under det här året vid två tillfällen från Hurtta. Första beställningen blir i mitten av september och den andra finns det ännu inget datum för. Vi kommer att vara med på den andra svängen. Täcket som Chanel ska få kostar 399 kr, men selen och kopplet hittar jag ingen prisuppgift på.
Chanel kommer vara så fin och varm i vinter :)

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Husdjur Blogg listad på Bloggtoppen.se
RSS 2.0